Ha már futballkapus nem lehetett…
A Forma-1-ből érkezett, Kisvárdáról indult autóvillamossági szakember volt a vendégünk – INTERJÚ
A Forma-1-ből érkezett vendége volt szerdán a Várkerti Stadionnak. A Williams csapat villamossági szakembere kisvárdai születésű és származású, 2016 óta dolgozik a száguldó cirkuszban, miután korábban dolgozott a tereprali szakágban is. Jánvári Zsolt rendszeres vendég mondjuk silverstone-i Forma-1-es pályán, de a 2018-ban átadott kisvárdai stadionban most először vizitált. Kérésünkre csatlakozott az egyik akciónkhoz – amelyről majd később, egyelőre ismerkedjünk meg a Kisvárdáról indult autóvillamossági szakemberrel.
Azt tudjuk, hogy most a Williams az istállód, de hol volt az első műhelyed?
Kisvárdán volt, és a mai napig ott is van – válaszolta a Forma-1-ben ismert és elismert villamossági szakember, Jánvári Zsolt. – Családi vállalkozásról van szó, és ha itthon vagyok, a mai napig dolgozom benne, segítek az édesapámnak és a testvéremnek. Most is autóvillamossági szerelőnek tartom magam, csak kicsit laposabb autókkal dolgozom.
Hogyan vezetett az út a kisvárdai családi műhelyből a Forma-1-be?
Szakmai kihívásként jött velem szembe ez az igény. Korábban itthon belekóstoltam a terepraliba és egy kicsit a raliba is. Korábban nem, de ekkor már el tudtam magam képzelni hosszabb távon is az autóversenyzésben, és kitűztem magam elé célnak az F1-et. Volt benne némi hirtelen felindultság is, de úgy voltam vele, kiutazom Angliába, kipróbálom magam ebben a szakágban, nagy bajom nem lehet. Nem azért mentem el itthonról, mert itt ne lett volna jó, de egész egyszerűen, ha a Forma-1-gyel akarsz foglalkozni, akkor ki kell menni Angliába, különben szóba sem állnak veled. Van tízezer jelentkező egy állásra, és nem téged fognak felhívni, hogy rendezd a repülőjegyedet, hanem azt, aki ott is él. Nyilván nem a megérkezésem másnapján kerültem be a Forma-1-be, hanem folyamatosan és fokozatosan. Az első próbálkozásaim nem is szakmai okok miatt hiúsultak meg, hanem azért, mert az angolomat kellett tovább fejleszteni. Pedig ugye az állásinterjút angolul adtam, tehát jól beszéltem a nyelvet, de rádión keresztül teljesen más beszélni, és ott nincs idő visszakérdezni. Ezt meg mondták kerekperec, és később meg is tapasztaltam, hogy ez valóban így is van.
Miután a kisvárdai stadionban beszélgetünk, meg kell kérdeznünk: futballista sosem akartál lenni?
Sajnos meg kell mondjam őszintén, nem igazán jó a labdaérzekem. Amikor a suliban fociztunk, a kapuba álltam, mivel magasnak számítottam, és állítólag nem is védtem olyan nagyon rosszul. A négyes iskolába jártam, többször fociztunk a Várkert régi salakos pályáján valamint a vár melletti bitumenes pályán, de nem volt rá esély, hogy futballista legyek.
Mennyire követed a csapatunk szereplését?
Szeretnék majd jönni meccsre az új stadionba, de versenyszezonban – ami ugye nagyjából egybeesik a futballidénnyel is – nagyon ritkán jutok haza, ha mégis, akkor döntően Budapesten tartózkodom. Kézilabdameccsen már voltam kétszer is, szeretném a futballcsapatot is élőben megnézni. A családomat érdekli a futball, ők adják át a csapattal kapcsolatos híreket, és persze kisvárdaiként én is figyelem az eredményeket. Úgyhogy, ha nem is naprakészen, de azért képben vagyok.
Milyen belső információkat tudsz megosztani a Forma-1-et is kedvelő futballszurkokkal, mikor és milyen módon indulhat be az idei világbajnokság?
Sok mindent mi sem tudunk. Az átlagemberek hamarabb szoktak hozzájutni az információkhoz, mint mi. Nekünk utoljára szokták elmondani a híreket, pont azért, hogy a kiszivárogtatást megelőzzék. Néhány napja kaptam egy e-mailt, amiben az áll, hogy június nyolcadikán vissza kell állnom a munkába, huszonötödikéig el kell rendezni a szállítmányokat, a logisztikát. Július ötödikén indulhat a szezon Ausztriában dupla versennyel. Erre nekünk is azt mondták, hogy ez biztosan így lesz, aztán a tervek szerint Silverstone-ban is dupla versennyel folytatnánk, de ott a második futam még képlékeny.
Magyar Nagydíj lesz?
Lesz, csak még nem dőlt el, hogy szimpla vagy dupla versenyhétvégével. Még tartanak a versenyprogrammal kapcsolatos tárgyalások, úgyhogy még elég sok minden zavaros. Kezdetben zárt kapuk előtt rendezik a futamokat, Szingapúrtól kezdve lehet esély arra, hogy már a nézőket is beengedjék.